XVI RAJD EKONOMIKA

2. czerwca 2015 młodzież z Ekonomika wraz z opiekunami udała się na coroczny Rajd Ekonomika, którego celem jest: upowszechnienie turystyki pieszej, jako formy czynnego wypoczynku oraz podniesienie sprawności fizycznej uczestników rajdu, rozbudzenie pasji krajoznawczych i promocja krajoznawcza i turystyczna Obszaru Sudeckiego, ze szczególnym uwzględnieniem walorów przyrodniczych oraz kulturowych.

W tym roku rajd górski odbył się w Masywie Ślęży. O godzinie 8.30 ze Świdnicy wyjechały dwa autokary z uczniami naszej szkoły. Pogoda tego dnia zapowiadała się doskonała do pieszej wędrówki. Po pół godzinnej podróży dotarliśmy do Sobótki, skąd całą grupą mogliśmy wejść na teren Parku Krajobrazowego Masywu Ślęży. Już na początku naszej wyprawy dotarliśmy do schroniska pod Wieżycą, a po kilkunastominutowej wspinaczce byliśmy już na samej Wieżycy (415 m n.p.m). Skąd ruszyliśmy żółtym szklakiem, prowadzącym prosto na Ślężę (718 m n.p.m.). Wszyscy uczniowie świetnie radzili sobie z ogromnym wysiłkiem i gorącem.

Na miejscu czekał na nas piękny widok na panoramę Sudetów i ich Przedgórza oraz konkurencje w walce o puchar Dyrektora ZSE Krzysztofa Osiaka.

W pierwszej kolejności klasy musiały zmierzyć się z testem o Masywie Ślęży. Uczniowie mieli okazje wykazać się umiejętnościami czytania mapy i orientacji w terenie, co było nie lada wyczynem. Na uczniów czekały także zadania z pierwszej pomocy przygotowane przez p. Wojciecha Ząbka i p. Katarzynę Czaplę. Niespodzianką była konkurencja polegająca na ułożeniu najpiękniejszego bukietu z polnych kwiatów, ocenianych przez p. Jolantę Mączyńską oraz p. Marzenę Bojanowską. Zadaniem typowo artystycznym było narysowanie jakiegoś elementu krajobrazu z okolicy Ślęży w tej tematyce oceniały p. Monika Czuwara oraz p. Jadwiga Wróblewska. Znajomość rozpoznawania roślin pospolitych przypadła ocenie p. Jacka Świątkowskiego. Po godzinnym odpoczynku na szczycie Ślęży wyruszyliśmy do Przełęczy Tąpadła, gdzie przy ognisku najwytrwalsi śmiałkowie piekli kiełbaski, jak również podsumowywaliśmy konkurencje rajdowe.

Jak co roku niestety wygrywa tylko jedna klasa, która przez rok będzie właścicielem Pucharu Dyrektora ZSE. W tym roku zwycięzcą okazała się klasa 3 TE1, drugie miejsce klasa 1 LO, a trzecie miejsce klasa 2 LO.

Po podsumowaniu konkurencji, wręczeniu dyplomów oraz pamiątkowych zdjęciach wszyscy wróciliśmy do Świdnicy z zadowolonymi i opalonymi buźkami.

Dziękujemy wszystkim klasom za udział w tegorocznym Rajdzie Ekonomika i zapraszamy na następny, już w przyszłym roku, być może będzie dwudniowy!