RAJD EKONOMIKA

9. czerwca 2014 młodzież z Ekonomika wraz z opiekunami udała się na coroczny Rajd Ekonomika, którego celem jest: upowszechnienie turystyki pieszej, jako formy czynnego wypoczynku oraz podniesienie sprawności fizycznej uczestników rajdu, rozbudzenie pasji krajoznawczych i promocja krajoznawcza i turystyczna Obszaru Sudeckiego, ze szczególnym uwzględnieniem walorów przyrodniczych oraz kulturowych.

W tym roku rajd górski przeniósł się w piękne i osobliwe Góry Stołowe. O godzinie 8.30 ze Świdnicy wyjechały dwa autokary z uczniami naszej szkoły. Po ponad godzinnej podróży dotarliśmy wreszcie do Radkowa, w którym to całą grupą mogliśmy wejść na teren Parku Narodowego Gór Stołowych. Już na początku naszej wyprawy zobaczyliśmy jeden z nielicznych wodospadów w Górach Stołowych – wodospad Pośny. Od samego rana niemiłosiernie przygrzewało słońce, a na niebie nie było ani jednej chmurki, mimo to chodzenie po lasach Parku było bardzo przyjemne. Ruszyliśmy szklakiem żółtym, prowadzącym prosto pod górę. Wszyscy uczniowie świetnie radzili sobie z ogromnym wysiłkiem i dokuczającym gorącem. Później już szlakiem niebieskim dotarliśmy na szczyt Szczelińca Wielkiego (919 m n.p.m.). Na miejscu czekał na nas piękny widok na panoramę Szczelińca oraz konkurencje w walce o puchar Dyrektora ZSE Krzysztofa Osiaka.

W pierwszej kolejności klasy musiały zmierzyć się z testem o Górach Stołowych. Uczniowie mieli okazje wykazać się umiejętnościami czytania mapy i orientacji w terenie, co było nie lada wyczynem. Adam Szurmański, Sonia Kłak oraz prof. Łukasz Lesiów nie pozostawili, co niektórym złudzeń. Na uczniów czekały także zadania z pierwszej pomocy przygotowane przez Anię Stafa i Maję Cajzner. Niespodzianką była konkurencja polegająca na ułożeniu najpiękniejszego bukietu z polnych kwiatów, ocenianych przez prof. Jolantę Mączyńską oraz panią Marzenę Bojanowską. Zadaniem typowo artystycznym było zrobienie atrakcyjnego i wyjątkowego zdjęcia podczas trwania rajdu, na których mieli się znajdować wszyscy przedstawiciele danej klasy.

Jak co roku niestety wygrywa tylko jedna klasa, która przez rok będzie właścicielem Pucharu Dyrektora ZSE. W tym roku zwycięzcą okazała się klasa 2 LO, drugie miejsce klasa 2 TOR, a trzecie miejsce klasa 2 TE1.

Po przeprowadzeniu konkurencji klasy udały się labiryntem skał przez wąskie wąwozy i korytarze Piekiełka. Mogliśmy tu zobaczyć liczne formy skalne przypominające swoim kształtem ludzi i zwierzęta, m.in. Wielbłąda, Kwokę i wiele innych. Faktem jest, że w labiryntach Piekiełka kręcono film „Opowieści z Narnii: Książe Kaspian”. Końcowym etapem Rajdu było zejście do Karłowa. Wszyscy wróciliśmy do Świdnicy z zadowolonymi i opalonymi buźkami.

Dziękujemy wszystkim klasom za udział w tegorocznym Rajdzie Ekonomika i zapraszamy na następny, już w przyszłym roku!