WYCIECZKA DO BERLINA

5. grudnia 2008 44 uczniów z naszej szkoły było na wycieczce w Berlinie. Wycieczkę zorganizowały nauczycielki języka niemieckiego p. Justyna Chenowska i p. Aneta Hubisz. Opiekunem młodzieży była także p. Jolanta Mączyńska.

Ze Świdnicy wyjechaliśmy o godz. 4 rano, a do Berlina przyjechaliśmy ok. 9.30. Już z okien autobusu oglądaliśmy miasto. Szczególnie zapadły nam w pamięci pozostałości muru berlińskiego, który do 1989 roku dzielił miasto na część wschodnią i zachodnią.

Pierwszym miejscem, do którego udaliśmy się był Reichstag – siedziba niemieckiego rządu. Trochę musieliśmy poczekać w kolejce, aby wejść do środka i wjechać na kopułę, ale opłacało się, ponieważ widok z góry na cały Berlin był imponujący.

Następnie przeszliśmy pod Bramę Brandenburską. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie całej grupy na tle tego symbolu dawnego podziału miasta.

Później spacer aleją Unter den Linden historycznie główną ulicą Berlina. Nazwa nadana została w związku z licznymi lipami, które rosną po obu stronach ulicy i na centralnym pasie, co nadaje jej charakter jednej z najpiękniejszych alei miasta. Widzieliśmy stamtąd 368-metrową wieżę telewizyjną oraz Uniwersytet Humboldta.

Kolejnym etapem naszej wędrówki po mieście był Pomnik Holocaustu zwany labiryntem pamięci. Monument ten składa się z 2711 betonowych kolumn różnej wysokości.

Na Placu Poczdamskim podziwialiśmy nowoczesne budowle i Sony Center, w którym znajduje się główna siedziba tej filmy, kino trójwymiarowe oraz liczne butiki i restauracje.

Następnie wróciliśmy do autokaru, który zawiózł nas na Wyspę Muzealną i stamtąd udaliśmy się do Muzeum Pergamońskiego, które jest słynne na całym świecie z imponujących rekonstrukcji antycznych zespołów architektonicznych. Znajduje się tam wspaniały ołtarz pergamoński oraz liczne antyczne rzeźby.

Ostatnim etapem naszej wycieczki był Kościół Pamięci, który został zniszczony pod koniec wojny. Obecnie obok jego ruin wzniesiono nowy kościół i dzwonnicę.

Uczniowie mieli także okazję do świątecznych zakupów w centrum handlowym „ARKADEN”, które zachwyciło uczestników wycieczki przepiękną dekoracją świąteczną. Ostatnie chwile w tym mieście spędziliśmy w Europa Center i na Jarmarku Bożonarodzeniowym, gdzie kupowaliśmy pamiątki i posilaliśmy się przed długą drogą do domu. Na tym zakończyło się nasze zwiedzanie Berlina. O godzinie 4 rano dotarliśmy do Świdnicy bardzo zmęczeni, ale pełni wrażeń i zadowoleni z udanej wycieczki.

Już teraz planujemy następny wyjazd!